miercuri, 22 mai 2013

Efectul lui „... zic şi eu...”


     În discuţii amicale, pe stradă, la serviciu sau acasă, şi chiar în discursuri publice, ultima perioadă a fost (şi continuă să fie) marcată de o locuţiune: „... zic şi eu...”. Se trânteşte de obicei atunci când te aştepţi mai puţin şi este momentul cel mai nepotrivit, după o părere fără sens, total deplasată de la subiect, după o glumă despre lucruri cu care nu se glumeşte, după o întrerupere a firului vorbei pentru un motiv nejustificat. Interlocutorul care foloseşte „...
zic şi eu...” îşi demonstrează interesul faţă de discuţie şi te face să înţelegi că-l doare-n cot de ceea ce spui. Pe lângă asta, uneori poate fi o aluzie la o interpretare jignitoare a unei atitudini, fapte, declaraţii.
     Prin „... zic şi eu...” aruncat în timp ce dezvolţi o idee, se întrerupe firul constructiv, se distruge importanţa, se crează goluri în semnificaţia ideii. Se simte fraza neterminată şi ar putea să încheie cu „... să nu tac.” Uite o sugestie: în loc să spui „... zic şi eu...”, mai bine taci. Că tăcerea este de aur... zic şi eu...

Virgil-Liviu Sabău
Orăştie, 16 mai 2013

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Powered By Blogger